El dia 21 dāoctubre se celebra Santa Ćrsula, i a Mallorca Ć©s festa grossa: Ć©s el dia de les Verges, una emblemĆ tica festa de tardor prĆØvia a lāaltra festa grossa que sāacosta, Tots Sants.
Avui a lāinstitut sāhi respirava un ambient especial. I no era perquĆØ som a mitjan octubre i encara fa calor ni tampoc perquĆØ la lluna Ć©s en quart minvant, no: avui els alumnes de quart dāESO recaptaven doblers per al viatge que han de fer a final de curs. I com que no seān perden ni una, no han volgut deixar de banda la tradició mallorquina de les Verges.
A les 8 del matĆ ja pastaven i a les 9 lāoli ja era ben calent. Ep, no vos penseu que parlam dels alumnes, sinó que parlam de lāesforƧ de les padrines dāalguns dāells que han vengut a donar un cop de mĆ i a no perdre el costum de fer aquesta delĆcia de farina, ous, sucre i patata. Quina sort en tenim, de les padrines!
A lāhora del pati ha comenƧat la festa grossa: mentre els alumnes de quart venien els bunyols, en Rafa i el seu seguici dāalumnes han seguit la tradició de cantar serenates. I, mentrestant, alguns altres sāencarregaven de vendre clavells a qui els havia encarregat prĆØviament. L’ambient festiu ha durat tota l’hora de l’esbarjo i fins i tot s’ha allargat una estona durant l’hora de Pla Lector, perquĆØ les nostres bunyoleres āara ja convertides en professionals de renomā no donaven l’abast fent bunyols a balquena.
Diuen que si les festes no segueixen es transformen o sāacaben, i la de les Verges sāha adaptat als nostres temps. Ćs una manera de, com diuen alguns, de prevenir la liquidació de la tradició?
@ies_portocristo⬠original sound – IES Portocristo




